Nowoczesne Technologie w Pigułce

Zastawanie marketingu sensorycznego w centrach handlowych

Maj 17, 17 • Marketing

Działania marketingu sensorycznego, to takie gdzie reklama danej marki oddziałuje na wszystkie zmysły klienta, dzięki czemu identyfikuje on markę i utrwala pozytywny wizerunek. Zmysły człowieka interpretują przekaz reklamy za pomocą smaku, wzroku, słuchu, dotyku i węchu, dlatego marketing sensoryczny cieszy się dużym powodzeniem w sklepach i centrach handlowych.

Techniki zastosowane przez działania marketingu sensorycznego wpływają na zachowanie i samopoczucie potencjalnego klienta, tak że klient nie jest nawet świadomy, że zastosowano wobec niego taką metodę sprzedaży. Celem jest oddziaływanie na zmysły konsumenta w taki sposób, aby kojarzył on za pomocą bodźców dany produkt, co z czasem ma się przekształcić na wizerunek całej marki. Działania marketingu muszą być dobrze przemyślane i dostosowane do okoliczności, tak by klient bazował na skojarzeniach i reakcjach podczas dokonywania zakupu.

aromaty

Jednym z podstawowych elementów marketingu sensorycznego jest aromamarketing. Ta forma przyciągania klienta do marki polega na tworzeniu magicznej aury przy użyciu zapachów. Więcej na ten temat dowiesz się na stronie IMS.fm

Sklepy spożywcze

W centrach handlowych aż roi się od kolorów, działań konkurencyjnych i tego kto zaoferuje lepszą promocję. Ilość sklepów sprawia, że jeżeli klientowi nie spodoba się pierwsze wrażenie, to szybko pójdzie do konkurencji. Jako pierwsza dokonywana jest ocena wzrokowa, dzięki której dostrzegamy aspekty wizualne, czyli przede wszystkim wystrój sklepu, jego design czy opakowanie produktu i rozmieszczenie towaru. Zdecydowanie ważnym czynnikiem jest odpowiednio zaprojektowane otoczenie, czyli:

logo produktu,
– ustawienie go na półkach,
– oświetlenie,
– kolorystyka.

Te wszystkie czynniki dotyczą tylko zmysłu wzroku. Produkty w hipermarkecie są zazwyczaj odpowiednio rozmieszczone na półkach oraz są dobrze oświetlone, by jeszcze bardziej je wyeksponować. Natomiast kolorystka wystroju wpływa na nastrój klienta i ściśle wiąże się z pierwszym wrażeniem.

Sklepy odzieżowe

W centrach handlowych mają one trochę inną technikę. Niektóre marki mają w pomieszczeniu naprawdę słabe światło, tworzy to swoistą aurę tajemniczości, a jednocześnie trochę otumania klienta. To samo zdarza się w samych przymierzalniach – światło niewielkie, a zasłony są ciemne, przez co klientowi wydaje się, że ciuchy mają trochę inny odcień lub wydają się lepiej dopasowane.

Audiomarketing

Na pewno zauważyłeś spacerując po centrum handlowym, że w każdym sklepie do jakiego wejdziesz gra inna muzyka, dostosowana do specyfiki marki. Audiomarketing ma na celu wydłużenie czasu przebywania klienta w sklepie, ponieważ w rytm ulubionej muzyki sprawniej robimy zakupy.

Aromamarketing

Jest to nic innego jak po prostu marketing zapachowy, który silnie działa na nasz zmysł węchu. Różne kompozycje zapachowe, głównie olejki eteryczne przyciągają klienta i sprawiają, że dany zapach identyfikują później z marką.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.