Nowoczesne Technologie w Pigułce

Poznaj rebranding od kuchni na przykładzie sieci Biedronka

Kwi 5, 16 • Marketing

Powszechnie uznajemy, że poprzednie lata stoją pod wielkim znakiem gospodarczego kryzysu. Tylko jak to jest możliwe skoro coraz więcej zauważamy przeprowadzanych rebrandingów? W zasadzie każdego miesiąca kolejna znana marka przechodzi pewne zmiany. Zmiany wizerunkowe przechodziła Poczta Polska, nc+, PZU, Getin Banka czy PKO BP. Jest to tylko kilka przykładów.

Dlaczego firmy przeprowadzają rebranding?

W rzeczywistości jest ich znacznie więcej. Skąd tak właściwie bierze się parcie na rebranding? Należy wiedzieć, że jest to bardzo trudny proces, który by firma zyskała a nie ucierpiała należy przeprowadzić bardzo szybko oraz sprawnie. Za odświeżeniem czy zmianami marki stoi duża ilość ludzi. Osoby te muszą mieć na ten temat pojęcia oraz ogromną wiedzę. Rebranding nie sprowadza się tylko do modyfikacji logo. Ci którzy tak uważają są w dużym błędzie. Rebrandingi możemy zasadniczo podzielić na reaktywne oraz na aktywne. Aktywna forma mówi nam o chęci zmiany wizerunku marki. Jej celem jest odcięcie od przeszłości, którą uważa się za niezbyt atrakcyjną oraz zakomunikowanie konsumentom nowych cech marki. Reaktywna forma polega na rozpoczęciu procesu w wyniku fuzji bądź też w wyniku przejęcia firmy. Jest to bardziej naturalny proces rzeczy. Pewne zmiany są na takiej firmie wręcz wymuszone. Świetny przykład rebrandingu pokazała nam Biedronka. Przyjrzyjmy się temu procesowi bliżej. Jeszcze nie tak dawno kupowanie produktów w Biedronce traktowane było jako niezły obciach.

rebranding

Często nie przyznawaliśmy przed znajomymi, że właśnie w Biedronce kupujemy produkty. Dzisiaj sytuacja znacznie się zmieniła. Czego jest to zasługa lub kogo? Zasługą jest niesamowita praca nad marką. Biedronka przeszła ogromną metamorfozę. Od tradycyjnego dyskontu niezbyt zachęcającego do nowoczesnego supermarketu. Taki zabieg nazywa się repozycjonowaniem marki. Jeszcze nie tak dawno Biedronka była uważana za sklep dla osób mniej zamożnych, którzy nie są nastawieni na jakość produktu, a niską cenę. Zupełnie ludziom tym nie przeszkadzała brzydka przestrzeń czy brak płatności kartą. Nie miało to do nich najmniejszego znaczenia. Takim wizerunkiem Biedronka prezentowała się bardzo długo.

Obecnie Biedronka jest największą siecią detaliczną w całej Polsce. Cały czas jest na etapie pozyskania nowych klientów, którzy są zdecydowanie bardziej zamożni. Strategia Biedronki polegała na jakościowych skoku w górę. Jednak przy tym zachowała wciąż bardzo atrakcyjne ceny. Więc na czym dokładnie polegała zmiana? Zmiana dotyczyła głównie wzmożonych kontroli jakości produktów, wprowadzeniu nowego i lepszego asortymentu, organizacji sklepów w kierunku bardziej ekspozycyjnych czy ogólnej zmianie wystroju.

Te wszystkie zmiany pozwoliły na zdecydowaną zmianę podejścia Polaków do Biedronki. Wprowadzono także świetną komunikację. Oprócz tego odświeżono logo. Eksperci rebrandingu nie chcieli już by kojarzyło się ono z obciachem czy wstydem. Zmiany te już przyciągają do sklepu Biedronka zdecydowanie bardziej zamożnych konsumentów. Osoby zamożne podobnie jak te mniej zamożne uwielbiają niskie ceny. Mieli tylko i wyłącznie problem z wizerunkiem marki. Nie chcieli być kojarzeni z tą marką. Z biegiem czasu sytuacja jeszcze bardziej się poprawi. Zarząd Biedronki musi jednak zainwestować kolejne pieniądze w to oraz czas.

Tagi: ,

One Response to Poznaj rebranding od kuchni na przykładzie sieci Biedronka

  1. koko napisał(a):

    W biedronce jest tanio a rebranding to sprawa poboczna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.