Nowoczesne Technologie w Pigułce

Migracja skrzynek poczty elektronicznej — kiedy się ją wykonuje?

Wrz 14, 21 • Technologia

Obecnie działanie wielu firm opiera się na sieci wewnętrznej oraz serwerze, na którym przetrzymywane są wszelkie ważne dane. Pozwala to w prosty i szybki sposób uzyskać dostęp do niezbędnych nam zasobów i sprawnie komunikować się między poszczególnymi działami firmy, pracownikami i innymi osobami.

Bardzo ważną rolę odgrywa w tym przypadku poczta elektroniczna, która służy zarówno do kontaktu pomiędzy pracownikami firmy jak i kontaktu z zewnętrznymi przedsiębiorstwami i klientami.

Obecnie coraz rzadziej korzysta się z tradycyjnych form komunikacji takich jak np. listy. Oczywiście są sytuacje, które wymagają wysłania fizycznego pisma w jakiejś ważnej sprawie, ale w znacznej większości przypadków poczta elektroniczna jest w tym celu wystarczająca i zapewnia szybkie i sprawne działanie. Problem może pojawić się wtedy, gdy planujemy zmienić serwer, którego używamy m.in. do poczty elektronicznej. W takiej sytuacji niezbędna jest migracja skrzynek poczty elektronicznej po to, aby nie utracić ważnych danych znajdujących się na nich. 

Czym jest migracja skrzynek elektronicznych?

Migracja skrzynek elektronicznych polega na przeniesieniu wszystkich ważnych danych znajdujących się na danym serwerze na nowy serwer. Mogą to być zarówno pliki poczty jak i baz danych. Wszelkie te zasoby są bardzo potrzebne firmom, a czasami wręcz niezbędne, więc ich migracja na nowy serwer jest w tym przypadku konieczna. Technologia rozwija się z roku na rok, tak samo jak możliwości serwerów, dlatego tak wiele firm decyduje się na ich zmianę, głównie z powodu chęci zwiększenia ich wydajności i tym samym komfortu pracy.

usługi IT Wrocław

Proces migracji skrzynek elektronicznych

Jeśli zajmuje się tym profesjonalny zespół specjalistów IT, to cały proces przebiega zazwyczaj dość szybko i sprawnie, przez co już po niedługim czasie firma może korzystać z poczty elektronicznej na nowym serwerze.

Podstawą migracji danych jest stworzenie kopii zapasowej. Dzięki temu zabezpieczamy się na wypadek jakiś niespodziewanych problemów, które mogłyby doprowadzić do utarty przenoszonych danych.

Migracją skrzynek poczty elektronicznej powinny zająć się wykwalifikowane i doświadczone w tym temacie osoby.

Po przeprowadzeniu wszelkich czynności należy dokonać przeglądu przeniesionych danych, aby mieć pewność, że wszystko poszło zgodnie z planem. Warto także zachować utworzoną kopię zapasową przynajmniej do momentu upewnienia się, że migracja przebiegła pomyślnie i wszystkie dane są bezpieczne na nowym serwerze.

Kiedy i w jakim celu wykonuje się migrację skrzynek elektronicznych?

Migrację skrzynek poczty elektronicznej w firmach przeprowadza się najczęściej z powodu zmiany serwera, na którym działa dane przedsiębiorstwo. Przyczyną tej zmiany może być np. chęć zyskania większej przestrzeni dyskowej w momencie, gdy poprzedni serwer nam tego nie zapewnił, lepszy interfejs i dodatkowe przydatne opcje, większa funkcjonalność i wydajność nowego serwera. Jeśli dana firm zdecydowała się na zmianę serwera, musi ona zadać o to, aby przenieść wszelkie ważne dane i kontakty z poprzedniej skrzynki poczty elektronicznej na nową znajdującą się na nowym serwerze. W tym właśnie celu stosuje się migrację skrzynek poczty elektronicznej.

Czy można przeprowadzić migrację skrzynek elektronicznych samodzielnie?

Jeśli ma się odpowiednią wiedzę i wykształcenie w zakresie IT, to można się tego podjąć, ale nie jest to zalecane rozwiązanie. Dużo lepszą opcją jest skorzystanie w tym celu z usług profesjonalnych firm świadczących usługi IT Wrocław. Tego typu przedsiębiorstwa posiadają zespół wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów IT, którzy doskonale znają się na tym, w jaki sposób bezpieczne i szybko przeprowadzić migrację skrzynek poczty elektronicznej.

usługi IT Wrocław

Warto pamiętać, że tego typu proces wiąże się z pewnym ryzykiem, ponieważ jeśli zrobimy coś nie tak, migracja może się nie udać, a my nie zachowamy danych, które są dla nas tak ważne. Z tego względu zawsze warto szukać pomocy u profesjonalistów i powierzyć im tego typu zadanie. Dzięki temu będziemy mieli gwarancje, że wszystko przebiegnie zgodnie z planem i cała nasza skrzynka poczty elektronicznej zostanie przeniesiona na inny, nowy serwer przy zachowaniu dyskrecji i pełnego bezpieczeństwa danych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *