Nowoczesne Technologie w Pigułce

Key visual dla marki

Paź 30, 15 • Ciekawostki

Czym komunikuje się marka?

Marka to coraz lepiej rozumiane jedno z najważniejszych dóbr każdej firmy. Przy założeniu, że prowadzi się firmę usługową, wtedy marką jest najprawdopodobniej sama firma i jej działania. Dbanie o markę w tym wypadku oznacza staranie się o takiego rodzaju czynności oraz zachowania, które są aprobowane przez konsumentów i rynek jako taki. Dzięki temu jest się odbieranym jako firma świadoma swoich możliwości oraz stawiająca na budowanie dobrych relacji. Kiedy natomiast posiada się firmę, która zajmuje się sprzedażą produktów, wtedy można mówić o posiadaniu nawet wielu marek jednocześnie. Każda z tych marek właściwie zaczyna od tego samego, czyli od czystej karty i tylko od działań pracowników zależy w jaki sposób karta ta zostanie zapełniona. Może zostać zapełniona pozytywnymi lub negatywni niunsami, wszystko zależne jest od tego co oferujemy, do kogo, po co i jakie są nasze cele. Zupełnie inne cele stawia bowiem przed sobą marka dostarczają na rynek produkty spożywcze, natomiast inne zadania ma przed sobą marka motoryzacyjna, która dociera do innych klientów z innymi potrzebami.

Projekt key visual

Reklama czy jej brak?

Marki produktowe często potrzebują reklamy – przede wszystkim po to, aby pokazać swoją „twarz” na rynku, a także po to aby były konkurencyjne w stosunku do innych produktów. Naturalnie produkt może zdobyć popularność bez reklamy, ale w jakiś sposób musi pokazać swoje ciekawe oblicze – przede wszystkim musi być unikatowy i trafiać w gusta konsumentów. Jeśli są to ubrania powinny być wytrzymałe, ciekawie zaprojektowane i w dobrej cenie. Jeśli jest to batonik – powinien występować w smaku dotąd niedostępnym na rynku. Jeśli natomiast jest to część samochodowa – powinna wykorzystywać najnowsze technologie, być niezawodna, uniwersalna i dobrze dostępna. Dzięki zrozumieniu o potrzebie unikalności swojego produktu, ten ma szansę stać się popularnym bez reklamy. Jeśli popularność w ten czy inny sposób jest już zdobyta, wtedy warto przyjrzeć się takiemu zagadnieniu jak key visual. W najprostszym ujęciu jest to obraz marki budowany przez jej twórców, np. sytuacja użycia czy graficznie przedstawione skojarzenia, które rzutują nam „świat marki”. Kilka zdań wcześniej wspomnieliśmy o częściach samochodowych. Jeśli przygotowuje się key visual dla takiego produktu, z pewnością przedstawiony tam świat będzie zupełnie inny niż w przypadku ubrań czy produktów spożywczych. Key visual może się zmieniać w zależności od rodzaju kampanii ale może też być stały. Dzięki zachowaniu pewnych stałych elementów, marka buduje pewien swój obraz, który natomiast przywołuje realne skojarzenia, w momencie gdy konsument zobaczy dany produkt. Zbyt częsta zmiana elementów key visual jest natomiast niezbyt korzystna, gdyż rozmywa obraz marki i ukazuje jej twórców jako osoby mocno niezdecydowana, sama marka natomiast rozkleja się, brak jest jej wtedy osobowości i trudno jest wskazać grupę docelową.

Tagi: , , , ,

One Response to Key visual dla marki

  1. eMarketingNet.pl napisał(a):

    Fajnie opisane. Warto wbić sobie wreszcie do głowy, że marka jest bardzo istotna w procesie rozwoju firmy. Nie ma dobrej firmy bez marki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.