Nowoczesne Technologie w Pigułce

Jak dobrze podejść do marketingu internetowego?

Maj 25, 16 • Marketing

Chcąc, aby marka, czy firma odniosła sukces trzeba się dużo napracować. Samo nic nie przyjdzie, produkt czy usługa sama się nie rozsławi, po prostu trzeba jej w tym pomóc. Wielce w tym pomocny jest marketing internetowy, dzięki któremu za pośrednictwem sieci można dotrzeć do szerokiego grona użytkowników internetu. Trzeba jednak robić to umiejętnie. Zbyt agresywny przekaz reklamowy może tylko zniechęcić odbiorców do afiszowanego produktu. Co zatem trzeba robić, by markę rozsławić, a nie zniechęcić do niej? Dobrze jest skorzystać z dobrych chwytów marketingowych.

Kto może najskuteczniej pomóc w budowaniu właściwej reklamy dla firmy?

Bardzo użyteczne może okazać się wsparcie psychologa reklamy, który bądź co bądź zna się na rzeczy. Taki specjalista zdaje sobie sprawę z tego, co trafi do odbiorców, a co stanie się jedynie pustym przekazem. Psycholog reklamy umiejętnie dobiera wszelkie chwyty reklamowe, które pomogą w zachęceniu do kupna afiszowanego artykułu. Pomocne może być pokazanie rodziny z dziećmi, która wspólnie spędza czas na łonie natury, albo siedząc w domu przy kominku. Kochająca się rodzina na pewno rozbudzi w odbiorcy ciepłe uczucia, dzięki czemu dużo łatwiej pójdzie przekonanie go do zakupu produktu. Marketing internetowy korzysta oczywiście ze spotów reklamowych emitowanych przed filmami, ale nie jest to ani jedyna, ani główna forma wirtualnego przekazu. Dużo korzystniejsze byłoby skupienie się na utworzeniu odpowiedniego baneru.

Pomoc ze strony grafika to zawsze świetne rozwiązanie

W tym wypadku zdecydowanie bardziej potrzebna okaże się pomoc grafika komputerowego, ale i psycholog może mieć w tym względzie co nieco do powiedzenia. Może on bowiem pomóc w doborze kolorystyki, bo jak wiadomo czerwień jest kolorem agresywnym, zieleń natomiast działa kojąco. Dobrze wybrane barwy mogą zachęcić lub odstręczyć od spojrzenia na reklamowy baner. Może on również wybić z głowy pomysł o wstawieniu na reklamie półnagiej kobiety. Jest to nazbyt często stosowana sztuczka mająca na celu przyciągnięcia uwagi. Osoby korzystające z tego typu sposobu nie dostrzegają jednej ważnej kwestii: półnaga bądź całkowicie rozebrana pani być może przyciągnie wzrok, ale raczej na siebie, niż logo marki. Będzie ona raczej czynnikiem odciągającym od właściwego przekazu a nie ułatwiającym jego zapamiętanie i utrwalenie w umysłach odbiorców. Cel zatem nie zostanie osiągnięty. Poza tym korzystając z rady psychologa pomoże on stworzyć taki przekaz, który nie tyle będzie zachęcał do zakupu produktu, co raczej „uświadamiał” odbiorcom, że konieczne jest jego posiadanie.

marketing budujący ruch

Czy marketing to manipulacja?

Wszystkim znane jest hasło „musisz to mieć”, albo „jesteś tego warta”. I co? Która kobieta oprze się pokusie, skoro w reklamie powiedziano, że jest się tego wartym? Ktoś może się oburzać, że wszystko to opiera się na manipulacji. Racja. Ale nie tylko w marketingu internetowym czy każdym innym jest ona stosowana. W telewizji, w marketach wszędzie społeczeństwo jest na nią narażone. Wszystko to ma na celu w dyskretny sposób zachęcić klientów do tego, by jeszcze więcej pozostawili w danym miejscu pieniędzy. Trzeba być niezwykle asertywnym i odpornym, aby nie dać się w ten sposób manipulować.

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.